Ir al contenido principal

Educació Social: Intervenció Socioeducativa

Presentació Eduació Social


L'inici del Segon Quadrimestre es presenta amb la incorporació de noves assignatures al nostre currículum acadèmic, la presentació de la matèria Educació Social suposa un punt d'inflexió en la idea que estàvem construint sobre la nostra futura professió.

Carles Monclús va presentar el passat 31 de gener aquesta assignatura com una eina fonamental per al desenvolupament de les intervencions socials. El contingut d'aquesta ens permetrà adquirir diversos coneixements sobre l'estructura de l'educació, el desenvolupament de les intervencions socioeducatives, els programes, la metodologia... amb l'objectiu de crear professionals capacitats per a fer front a les problemàtiques i necessitats de la població.


En aquesta primera classe, el professor va elaborar un joc amb l'objectiu de mostrar la importància de l'ensenyament en qualsevol àmbit de la vida. Consistia a explicar-li a un company un joc en el qual únicament es podia usar el nostre propi cos per a jugar. Alguns dels jocs més recurrents van ser: pedra, paper i tisora, parells o senars, guerra de polzes... A més, a manera de recompensa la persona que guanyava rebia una quantitat de boletes de paper per part del perdedor, establides a l'inici del joc.





En aquesta primera sessió la impressió que vam tindre va ser positiva, el simple fet de començar l'assignatura amb una dinàmica diferent a l'habitual ens va mostrar una forma de captar la nostra atenció i obrir la nostra visió sobre l'educació creada fins al moment.

Una vegada finalitzat aquesta activitat el nostre professor Carles va llançar tres preguntes: 
-Què és l'educació?
-L'educació és sempre bona?
-Quin contingut us interessaria abordar en aquesta assignatura?


Mitjançant aquestes preguntes es van posar en comú diversos punts de vista sobre el que consideràvem l'educació, les principals idees la relacionaven amb la transmissió de valors, coneixements, la formació dels individus… Quant a la valoració de l'educació no sempre la considerem bona, ja que, des del nostre punt de vista, està determinada per diferents elements que la condicionen: la ideologia de qui la imparteix, els valors que es transmeten, la realitat social del moment…


Com a conclusió volem plantejar una pregunta, el nostre objectiu és poder argumentar-la una vegada finalitzat el quadrimestre i mostrar tots els coneixements adquirits i com els podrem emprar com a futurs professionals:

Què ens pot aportar l'educació com a Treballadores Socials?



Comentarios

Entradas populares de este blog

2 de Maig- Dia Internacional contra l'Assetjament Escolar

El 2 de maig, Dia internacional contra l'assetjament escolar, el Departament d'Educació proposa als centres educatius realitzar alguna activitat relacionada amb aquesta problemàtica. L'assetjament afecta milions d'infants i joves a les escoles d'arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer, aquest dia, amb l'objectiu de conscienciar a tota la població. Un de cada tres xiquets reconeix que en la seua classe existeixen situacions d'assetjament escolar, una situació que el 97,7% dels alumnes ja veu com un tipus de maltractament, segons les enquetes realitzades a alumnes i professors que han participat en programes de prevenció del "bullying l'any passat". Els insults i les agressions físiques són les formes més habituals d'assetjament, al voltant del 85% en tots dos casos, seguides de les diferents maneres de pressió psicològica que pateix el 33,7% de les víctimes. Els xiquets percebuts d'alguna manera com diferents són més pro...

Competències educatives i el Treball Social

Té el treball social competències educatives? En aquesta sessió del professor Carles Monclus s'ha dut a terme de manera dinàmica, ja que per grups hem buscat en la pàgina web de la Universitat de València, el programa d'estudis del grau de Treball Social, i dins d'ell, buscar quines competències del Treball Social són educatives, per a posteriorment posar-les en comú amb la resta de la classe. Juntament amb els/les nostres companys/es s'ha arribat a la conclusió de què, dins de les competències bàsiques del Treball Social, fer que "l'alumnat puga transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat" té un caràcter educatiu. En respecte a les competències generals, té un caràcter educatiu "la capacitat per a ajudar les persones perquè siguen capces de manifestar les necessitats, punts de vista i circumstàncies". I per últim, dins de les competències específiques, ...

La participació

La participació, un dret de tota la ciutadania. La participació és un dret fonamental recollit a la Constitució. A l'article 23, dins del Tutor Primer, trobem "Els ciutadans tenen dret a participar en els assumptes públics, elegits en eleccions periòdiques per sufragi universal". Aquesta es podria definir com alguna cosa que forma part d'alguna cosa i és una acció o efecte de participar. En canvi, la participació social és participar en l'àmbit de la societat, aquesta tracta de donar un valor en si mateixa; és un mitjà i no un fi; és un dret fonamental; una condició per generar el canvi social; una responsabilitat ciutadana i una forma de legitimar la democràcia. Per altra banda, ens trobem els diferents nivells de participació: La informació , que suposaria el primer escaló i condició necessària prèvia. L'opinió , on les persones construïm un discurs col·lectiu al voltant de la nostra realitat. La consulta , on es produeix un intercanvi entre el...