Ir al contenido principal

Educació Social: Intervenció Socioeducativa

Presentació Eduació Social


L'inici del Segon Quadrimestre es presenta amb la incorporació de noves assignatures al nostre currículum acadèmic, la presentació de la matèria Educació Social suposa un punt d'inflexió en la idea que estàvem construint sobre la nostra futura professió.

Carles Monclús va presentar el passat 31 de gener aquesta assignatura com una eina fonamental per al desenvolupament de les intervencions socials. El contingut d'aquesta ens permetrà adquirir diversos coneixements sobre l'estructura de l'educació, el desenvolupament de les intervencions socioeducatives, els programes, la metodologia... amb l'objectiu de crear professionals capacitats per a fer front a les problemàtiques i necessitats de la població.


En aquesta primera classe, el professor va elaborar un joc amb l'objectiu de mostrar la importància de l'ensenyament en qualsevol àmbit de la vida. Consistia a explicar-li a un company un joc en el qual únicament es podia usar el nostre propi cos per a jugar. Alguns dels jocs més recurrents van ser: pedra, paper i tisora, parells o senars, guerra de polzes... A més, a manera de recompensa la persona que guanyava rebia una quantitat de boletes de paper per part del perdedor, establides a l'inici del joc.





En aquesta primera sessió la impressió que vam tindre va ser positiva, el simple fet de començar l'assignatura amb una dinàmica diferent a l'habitual ens va mostrar una forma de captar la nostra atenció i obrir la nostra visió sobre l'educació creada fins al moment.

Una vegada finalitzat aquesta activitat el nostre professor Carles va llançar tres preguntes: 
-Què és l'educació?
-L'educació és sempre bona?
-Quin contingut us interessaria abordar en aquesta assignatura?


Mitjançant aquestes preguntes es van posar en comú diversos punts de vista sobre el que consideràvem l'educació, les principals idees la relacionaven amb la transmissió de valors, coneixements, la formació dels individus… Quant a la valoració de l'educació no sempre la considerem bona, ja que, des del nostre punt de vista, està determinada per diferents elements que la condicionen: la ideologia de qui la imparteix, els valors que es transmeten, la realitat social del moment…


Com a conclusió volem plantejar una pregunta, el nostre objectiu és poder argumentar-la una vegada finalitzat el quadrimestre i mostrar tots els coneixements adquirits i com els podrem emprar com a futurs professionals:

Què ens pot aportar l'educació com a Treballadores Socials?



Comentarios

Entradas populares de este blog

La participació

La participació, un dret de tota la ciutadania. La participació és un dret fonamental recollit a la Constitució. A l'article 23, dins del Tutor Primer, trobem "Els ciutadans tenen dret a participar en els assumptes públics, elegits en eleccions periòdiques per sufragi universal". Aquesta es podria definir com alguna cosa que forma part d'alguna cosa i és una acció o efecte de participar. En canvi, la participació social és participar en l'àmbit de la societat, aquesta tracta de donar un valor en si mateixa; és un mitjà i no un fi; és un dret fonamental; una condició per generar el canvi social; una responsabilitat ciutadana i una forma de legitimar la democràcia. Per altra banda, ens trobem els diferents nivells de participació: La informació , que suposaria el primer escaló i condició necessària prèvia. L'opinió , on les persones construïm un discurs col·lectiu al voltant de la nostra realitat. La consulta , on es produeix un intercanvi entre el...

17 de maig- Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Tansfòbia i la Bifòbia

El 17 de maig es celebra el Dia Internacional contra la Homofòbia i la Transfòbia per a commemorar l'eliminació de l'homoexualitat de la llista d'enfermetats mentals per part de l'Organització Mundial de la Salud (OMS). Aquest fet va tindr elloc el 17 de maig de 1990. L'objectiu d'aquesta celebració és el de coordinar les accions per a denunciar la discriminació que reben algunes persones homosexuals, lesbianes, bisexuals i transexuals, i perquè els seus drets puguen avançar. El Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia es va idear en 2004, i després d'un any de campanya es va celebrar per primera vegada l'any 2005.  És interessant mencionar que van participar més de 40 països en tot el món, amb activitats militants LGBT, que varen ser cobertes pels mitjans de comunicació. La discriminació basada en l'orientació sexual i en la identitat de gènere no està oficialment reconeguda pels Estats membres de les Nacions unides mal...

El paper de l'escola

L'escola com: preservadora i transmissora de l'herència, com a ferramenta per al desenvolupament i com a ferramenta de transformació cultural L’escola com a preservadora i transmissora de l’herència cultural, l’escola com a ferramenta per al desenvolupament de l’individu i l’escola com a ferramenta per a la transformació de la cultura. Tenint en compte que, per l ’herència cultural i la tradició clàssica, els costums i l’ètica són cosa de la família; mostra que, l’adaptació social tampoc és cosa de l’escola. Contraresta amb l’escola com a instrument que, ajuda al desenvolupament personal de l’individu; mostra l’escola com a compensadora de les desigualtats d’origen. Referent a l’escola com a transformació de la cultura , destaca la important funció social i la exigència que te de respondre a les necessitats de la societat. L’educació té la funció de transformar la societat i així el mateix ordre social. “Concebuda l’escola com una institució específicament...