Ir al contenido principal

Educació Social: Intervenció Socioeducativa

Presentació Eduació Social


L'inici del Segon Quadrimestre es presenta amb la incorporació de noves assignatures al nostre currículum acadèmic, la presentació de la matèria Educació Social suposa un punt d'inflexió en la idea que estàvem construint sobre la nostra futura professió.

Carles Monclús va presentar el passat 31 de gener aquesta assignatura com una eina fonamental per al desenvolupament de les intervencions socials. El contingut d'aquesta ens permetrà adquirir diversos coneixements sobre l'estructura de l'educació, el desenvolupament de les intervencions socioeducatives, els programes, la metodologia... amb l'objectiu de crear professionals capacitats per a fer front a les problemàtiques i necessitats de la població.


En aquesta primera classe, el professor va elaborar un joc amb l'objectiu de mostrar la importància de l'ensenyament en qualsevol àmbit de la vida. Consistia a explicar-li a un company un joc en el qual únicament es podia usar el nostre propi cos per a jugar. Alguns dels jocs més recurrents van ser: pedra, paper i tisora, parells o senars, guerra de polzes... A més, a manera de recompensa la persona que guanyava rebia una quantitat de boletes de paper per part del perdedor, establides a l'inici del joc.





En aquesta primera sessió la impressió que vam tindre va ser positiva, el simple fet de començar l'assignatura amb una dinàmica diferent a l'habitual ens va mostrar una forma de captar la nostra atenció i obrir la nostra visió sobre l'educació creada fins al moment.

Una vegada finalitzat aquesta activitat el nostre professor Carles va llançar tres preguntes: 
-Què és l'educació?
-L'educació és sempre bona?
-Quin contingut us interessaria abordar en aquesta assignatura?


Mitjançant aquestes preguntes es van posar en comú diversos punts de vista sobre el que consideràvem l'educació, les principals idees la relacionaven amb la transmissió de valors, coneixements, la formació dels individus… Quant a la valoració de l'educació no sempre la considerem bona, ja que, des del nostre punt de vista, està determinada per diferents elements que la condicionen: la ideologia de qui la imparteix, els valors que es transmeten, la realitat social del moment…


Com a conclusió volem plantejar una pregunta, el nostre objectiu és poder argumentar-la una vegada finalitzat el quadrimestre i mostrar tots els coneixements adquirits i com els podrem emprar com a futurs professionals:

Què ens pot aportar l'educació com a Treballadores Socials?



Comentarios

Entradas populares de este blog

8 de Març, si nosaltres parem, el món s'atura!

Per tú, per nosaltres, per totes! El dia d'avui milions de dones vam ser les protagonistes de tot l'espai públic de ciutats com València, Madrid, Barcelona, Bilbao i totes les cuitats de l'estat Espanyol. Milers de dones varen eixir al carrer per un procés de lluita per a la igualtat entre homes i dones, que es ve construint des de fa molts anys, per aconseguir una societat igualitària, i totalment lliures. Lluitem i cridem alt, deixant ben clar que no anem a tolerar ni un pas enrere en els drets conquistats per les dones; que no anem a permetre el patriarcat; que no permetrem més assassinats i violència masclista sense resposta. Ara és el moment.

L'educació i el sistema educatiu

Què és l'educació? Per a iniciar aquesta reflexió "El xicotet salvatge" és una pel·lícula que narra la història real d'un xiquet que es va criar en el bosc. Víctor, no coneixia cap norma social i les seues preocupacions es basaven en satisfer les seues necessitats més bàsiques. Durant l'hivern de 1798 va ser trobat i estudiat pel metge Jean-Marc- Gaspard   Itard  qui es va encarregar de la seua educació. L'ésser humà és considerat com un ésser incomplet, amb gran capacitat d'aprenentatge i amb una gran necessitat de rebre educació, és per això que al llarg de la pel·lícula es qüestiona al menor com a ésser humà, ja que al llarg de la seua vida no ha rebut cap mena d'educació. L'educació té diverses accepcions, és considerat com un procés complex i dinàmic determinat per la manera d'entendre a les persones, món i creences. És qualsevol acte o experiència que té un efecte formatiu en la ment, el caràcter o capacitat física d'u

23 d'abril- Dia Internacional del Llibre

La celebració d'aquesta data es pot trobar a principis del segle XX. A tota Espanya es feren activitats literàries i la història del llibre es va fer festiva. Hui en dia, a tot el món e celebra el dia internacional del llibre el 23 d'abril. El 23 d'abril de 1616 va morir Cervantes, Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Al mateix temps, també un 23 d'abril van nàixer -o morir- altres escriptors eminents, com per exemple Josep Pla o Manuel Mejía. És per aquest motiu que, aquesta data tan simbòlica per a la literatura universal va ser escollida per la UNESCO per rendir homenatge mundial al llibre, i els/les seus/es autors/es, i al mateix temps, animar a la població, en particular a la més jove, a descobrir el plaer de la lectura , així com respectar la contribució dels/ de les creadors/es al progrés social i cultural. És interessant mencionar que, la idea original de la celebració del Dia del Llibre va nàixer a Catalunya, de l'escriptor valencià Vicent Clavel