Ir al contenido principal

Frankenstein Educador, segona part

Frankenstein Educador, de l'autor Philippe Meirieu.


La darrera sessió de la lectura es va centrar en què educar no és impulsar l'aprenentatge a l'alumnat,  sinó que cal deixar que l'alumnat treballe i tinga l'oportunitat de construir nous sabers a partir de la seua autonomia.


Avui, es comenta a classe la segona part de la lectura "A Mitad de Recorrido: Por una Verdadera "revolución copernica" en Pedagogía".


La Revolució Copernica en pedagogia que proposa Philippe Meirieu, al seu llibre, és que deu canviar la concepció d'educació com a fàbrica, com és la que proposa el doctor Frankenstein. L'educació ha de centrar-se en la relació entre subjecte i el món humà en què es troba. La seua funció és permetre construir-se a si mateixa com a un "subjecte del món".

L'autor proposa set exigències per a què es puga realitzar una verdadera Revolució Copernica, i aquestes han sigut les idees que s'han comentat a classe.

La primera en la qual se centra , és que no es tracta de fabricar a un ésser que haja de satisfer tots els nostres gustos, sinó que els xiquets i xiquetes han de ser lliures per a realitzar el que ells vulguen.

La segona consisteix a reconèixer que una persona no pot ser modelada a gust de ningú, no com a educador pots imposar a aquest alumne una cosa q
ue potser no ha arribat a ser. És inevitable i saludable que es puguen resistir a aquells que els volen "fabricar".

La tercera és acceptar que la transmissió de sabers i coneixements no es realitza mai d'un mode mecànic i no es pot concebre en forma d'una duplicació d'idèntics com la que va implícita en moltes formes d'aprenentatge.

La quarta a la qual fa referència consisteix a constatar que ningú pot posar-se en el lloc de l'altre, i que tot aprenentatge suposa una decisió personal del qual aprèn. Cal ser conscient que et trobes educant a una persona i que pot ser no heu accepte, hi ha una part rebel i ho has d'assumir.

La quinta, és la de no confondre el no-poder de l'educador en el qual fa a la decisió d'aprendre i el poder que té sobre les condicions que possibiliten aquesta condició. Hi ha un poder del professorat sobre les coses i quines condicions ha de tindre una persona per seguir un aprenentatge. Sobre la persona no pots actuar, però tens la responsabilitat d'actuar sobre les condicions que envolten a la persona.

La sexta consisteix en l'autonomia dels alumnes. Com diu el text ningú mai és del tot autònom, i que aquesta autonomia s'adquireix en el curs de tota educació, cada vegada que una persona s'apropia d'un saber i el comença a fer seu, heu reutilitza pel seu compte i heu reinverteix en altra part.

Per últim, es troba assumir la lleugeresa de la pedagogia.

La conclusió que dóna aquesta lectura és que una persona com a educadora, està formant persones i no objectes, les quals tenen característiques, sentiments, habilitats i també defectes. L'objectiu de l'educador ha de ser desenvolupar al màxim cada una de les característiques dels alumnes.


Comentarios

Entradas populares de este blog

8 de Març, si nosaltres parem, el món s'atura!

Per tú, per nosaltres, per totes! El dia d'avui milions de dones vam ser les protagonistes de tot l'espai públic de ciutats com València, Madrid, Barcelona, Bilbao i totes les cuitats de l'estat Espanyol. Milers de dones varen eixir al carrer per un procés de lluita per a la igualtat entre homes i dones, que es ve construint des de fa molts anys, per aconseguir una societat igualitària, i totalment lliures. Lluitem i cridem alt, deixant ben clar que no anem a tolerar ni un pas enrere en els drets conquistats per les dones; que no anem a permetre el patriarcat; que no permetrem més assassinats i violència masclista sense resposta. Ara és el moment.

L'educació i el sistema educatiu

Què és l'educació? Per a iniciar aquesta reflexió "El xicotet salvatge" és una pel·lícula que narra la història real d'un xiquet que es va criar en el bosc. Víctor, no coneixia cap norma social i les seues preocupacions es basaven en satisfer les seues necessitats més bàsiques. Durant l'hivern de 1798 va ser trobat i estudiat pel metge Jean-Marc- Gaspard   Itard  qui es va encarregar de la seua educació. L'ésser humà és considerat com un ésser incomplet, amb gran capacitat d'aprenentatge i amb una gran necessitat de rebre educació, és per això que al llarg de la pel·lícula es qüestiona al menor com a ésser humà, ja que al llarg de la seua vida no ha rebut cap mena d'educació. L'educació té diverses accepcions, és considerat com un procés complex i dinàmic determinat per la manera d'entendre a les persones, món i creences. És qualsevol acte o experiència que té un efecte formatiu en la ment, el caràcter o capacitat física d'u

23 d'abril- Dia Internacional del Llibre

La celebració d'aquesta data es pot trobar a principis del segle XX. A tota Espanya es feren activitats literàries i la història del llibre es va fer festiva. Hui en dia, a tot el món e celebra el dia internacional del llibre el 23 d'abril. El 23 d'abril de 1616 va morir Cervantes, Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Al mateix temps, també un 23 d'abril van nàixer -o morir- altres escriptors eminents, com per exemple Josep Pla o Manuel Mejía. És per aquest motiu que, aquesta data tan simbòlica per a la literatura universal va ser escollida per la UNESCO per rendir homenatge mundial al llibre, i els/les seus/es autors/es, i al mateix temps, animar a la població, en particular a la més jove, a descobrir el plaer de la lectura , així com respectar la contribució dels/ de les creadors/es al progrés social i cultural. És interessant mencionar que, la idea original de la celebració del Dia del Llibre va nàixer a Catalunya, de l'escriptor valencià Vicent Clavel