A l'anterior sessió, es va presentar la manera de fer un projecte socioeducatiu. Alguns aspectes quedaren pendents d'explicar. Aquests aspectes són els següents: objectius, organització i metodologia, cronogrames de tasques, activitats, calendari, difusió, recursos humans, econòmics i tècnics i pressupost.
Posteriorment, en respecte a l'organització i metodologia, s'han de definir les qüestions organitzatives, és a dir, com serà l'organització de l'equip, el personal que el conforma, les seues respectives funcions i tasques, les reunions, les idees sobre el que es podria tractar, com per exemple, com es podria aconseguir que la gent participe en el projecte, o quin és el criteri de selecció, o si s'ha de pagar o no.
D'altra banda, el cronograma de tasques, on es determinen les tasques necessàries que s'han de realitzar per poder dur endavant el projecte. Un cronograma de tasques que es recomana és el Cronograma de Gantt. Aquest consisteix en plasma aquelles tasques que són necessàries per poder fer el projecte en un quadre de doble entrada amb columnes verticals que reflecteixen el temps, i el/la responsable de determinades tasques.
Seguidament, el docent ha fet un breu resum d'allò que es va veure en l'anterior sessió, més concretament, fins l'apartat de destinataris/àries.
En referència als objectius, són els encarregats de respondre a la pregunta "per què", és a dir, quina és la direcció del projecte i les seues respectives finalitats. També és important comentar que els objectius específics són els encarregats de concretar els generals, i sempre s'ha de definir en positiu. S'ha de mencionar que hi ha diferents models de definicions a causa de les diferents corrents que hi ha en termes de planificació. Segons la perspectiva, es pot elegir un model o un altre.
1.
Objectiu General
1.1.
Objectiu Específic
1.1.1.Objectiu operatiu o meta.
En aquest model, sols s‘han de definir
els objectiu o finalitats genereals. Aquest són una guia orientadora de l’acció
que indicia els camí que s’ha de seguir.
Per a definir els objectius específics,
també hauran de tindre un caràcter orientadors i no establiran els resultats
previstos de cada activitat o grup d’activitats.
Segon model:
Des del punt de vista del
professor, aquest model és més efectiu per a processos relacionats amb l’educació.
Fa referència a la formulació d’un
objectiu, i no avaluar els resultats posteriorment, ja que aquests poden ser
previsibles o no. De fet, indica efectes generals.
Posteriorment, en respecte a l'organització i metodologia, s'han de definir les qüestions organitzatives, és a dir, com serà l'organització de l'equip, el personal que el conforma, les seues respectives funcions i tasques, les reunions, les idees sobre el que es podria tractar, com per exemple, com es podria aconseguir que la gent participe en el projecte, o quin és el criteri de selecció, o si s'ha de pagar o no.
D'altra banda, el cronograma de tasques, on es determinen les tasques necessàries que s'han de realitzar per poder dur endavant el projecte. Un cronograma de tasques que es recomana és el Cronograma de Gantt. Aquest consisteix en plasma aquelles tasques que són necessàries per poder fer el projecte en un quadre de doble entrada amb columnes verticals que reflecteixen el temps, i el/la responsable de determinades tasques.
Seguidament, el següent punt són les activitats i serveis. Aquestes són les encarregades de determinar "què" es farà. Es pot explicar en forma de fitxa, o en forma de model narratiu, en tots dos casos s'ha d'explicar amb detall l'activitat o el servei en respecte, i l'encarregat/ada de llegir el projecte ha de poder visualitzar com es faran o es desenvoluparan les activitats o els serveis.
A continuació s'ha parlat del calendari, cal mencionar que aquest no és necessari en tots els projectes, però sí que és recomanable. També consisteix en un quadre de doble entrada on es fixen les dates i els horaris per a cada acció que s'ha de realitzar.
També és interessant nomenar que la difusió del projecte és important perquè es puga promoure la participació. Es pot fer amb diferents mecanismes:
- Premsa i mitjans de comunicació: roda de premsa, publicitat, generant notícies...
- Actes de presentació: trobades amb personatges públics, o a través de personatges clau.
- Material informatiu: cartells, flyers, màrqueting directe, mailings...
- Internet i telefonia: SMS massius, Xarxes socials, Telemàrqueting, Internet...
En següent lloc, es van explicar els recursos. Aquests poden ser:
- Materials: fungible, no fungible i equips tècnics. Es poden agrupar per activitats.
- Humans: professionals de l'entitat o institució, personal contractat específicament per al projecte i voluntariat (amb indicació de les hores de dedicació i titulació i tasques assignades):
- Econòmics: el pressupost.
Per últim, a la sessió s'ha parlat del pressupost. En aquest es determinen les despeses del projecte. Ha de tenir en compte les despeses en personal, dietes, material, recursos tècnics, infraestructura i manteniment, funcionament, i els imprevists, on no s'hauria de superar mai el 10%, i normalment és al voltant del 5%.
Al pressupost no sols es tenen en compte les despeses, sinó també els ingressos. Aquests poden ser de finançament propi, subvencions i donacions, ingressos de patrocinadors, ingressos procedents del projecte, quotes i ingressos atípics.
Finalment, el professor ha mencionat que en la propera sessió es tractarà l'avaluació.
Comentarios
Publicar un comentario