Ir al contenido principal

Realització d'un projecte II

A l'anterior sessió, es va presentar la manera de fer un projecte socioeducatiu. Alguns aspectes quedaren pendents d'explicar. Aquests aspectes són els següents: objectius, organització i metodologia, cronogrames de tasques, activitats, calendari, difusió, recursos humans, econòmics i tècnics i pressupost.

Seguidament, el docent ha fet un breu resum d'allò que es va veure en l'anterior sessió, més concretament, fins l'apartat de destinataris/àries.

En referència als objectius, són els encarregats de respondre a la pregunta "per què", és a dir, quina és la direcció del projecte i les seues respectives finalitats. També és important comentar que els objectius específics són els encarregats de concretar els generals, i sempre s'ha de definir en positiu. S'ha de mencionar que hi ha diferents models de definicions a causa de les diferents corrents que hi ha en termes de planificació. Segons la perspectiva, es pot elegir un model o un altre.

Primer model:
1.       Objectiu General
1.1.    Objectiu Específic
1.1.1.Objectiu operatiu o meta.

En aquest model, sols s‘han de definir els objectiu o finalitats genereals. Aquest són una guia orientadora de l’acció que indicia els camí que s’ha de seguir.
Per a definir els objectius específics, també hauran de tindre un caràcter orientadors i no establiran els resultats previstos de cada activitat o grup d’activitats.


Segon model:
Des del punt de vista del professor, aquest model és més efectiu per a processos relacionats amb l’educació.
Fa referència a la formulació d’un objectiu, i no avaluar els resultats posteriorment, ja que aquests poden ser previsibles o no. De fet, indica efectes generals. 


Posteriorment, en respecte a l'organització i metodologia, s'han de definir les qüestions organitzatives, és a dir, com serà l'organització de l'equip, el personal que el conforma, les seues respectives funcions i tasques, les reunions, les idees sobre el que es podria tractar, com per exemple, com es podria aconseguir que la gent participe en el projecte, o quin és el criteri de selecció, o si s'ha de pagar o no.

D'altra banda, el cronograma de tasques, on es determinen les tasques necessàries que s'han de realitzar per poder dur endavant el projecte. Un cronograma de tasques que es recomana és el Cronograma de Gantt. Aquest consisteix en plasma aquelles tasques que són necessàries per poder fer el projecte en un quadre de doble entrada amb columnes verticals que reflecteixen el temps, i el/la responsable de determinades tasques.

Seguidament, el següent punt són les activitats i serveis. Aquestes són les encarregades de determinar "què" es farà. Es pot explicar en forma de fitxa, o en forma de model narratiu, en tots dos casos s'ha d'explicar amb detall l'activitat o el servei en respecte, i l'encarregat/ada de llegir el projecte ha de poder visualitzar com es faran o es desenvoluparan les activitats o els serveis.


A continuació s'ha parlat del calendari, cal mencionar que aquest no és necessari en tots els projectes, però sí que és recomanable. També consisteix en un quadre de doble entrada on es fixen les dates i els horaris per a cada acció que s'ha de realitzar.

També és interessant nomenar que la difusió del projecte és important perquè es puga promoure la participació. Es pot fer amb diferents mecanismes:
  • Premsa i mitjans de comunicació: roda de premsa, publicitat, generant notícies...
  • Actes de presentació: trobades amb personatges públics, o a través de personatges clau.
  • Material informatiu: cartells, flyers, màrqueting directe, mailings...
  • Internet i telefonia: SMS massius, Xarxes socials, Telemàrqueting, Internet...

En següent lloc, es van explicar els recursos. Aquests poden ser:
  • Materials: fungible, no fungible i equips tècnics. Es poden agrupar per activitats.
  • Humans: professionals de l'entitat o institució, personal contractat específicament per al projecte i voluntariat (amb indicació de les hores de dedicació i titulació i tasques assignades):
  • Econòmics: el pressupost.

Per últim, a la sessió s'ha parlat del pressupost. En aquest es determinen les despeses del projecte. Ha de tenir en compte les despeses en personal, dietes, material, recursos tècnics, infraestructura i manteniment, funcionament, i els imprevists, on no s'hauria de superar mai el 10%, i normalment és al voltant del 5%.
Al pressupost no sols es tenen en compte les despeses, sinó també els ingressos. Aquests poden ser de finançament propi, subvencions i donacions, ingressos de patrocinadors, ingressos procedents del projecte, quotes i ingressos atípics.

Finalment, el professor ha mencionat que en la propera sessió es tractarà l'avaluació.






Comentarios

Entradas populares de este blog

La participació

La participació, un dret de tota la ciutadania. La participació és un dret fonamental recollit a la Constitució. A l'article 23, dins del Tutor Primer, trobem "Els ciutadans tenen dret a participar en els assumptes públics, elegits en eleccions periòdiques per sufragi universal". Aquesta es podria definir com alguna cosa que forma part d'alguna cosa i és una acció o efecte de participar. En canvi, la participació social és participar en l'àmbit de la societat, aquesta tracta de donar un valor en si mateixa; és un mitjà i no un fi; és un dret fonamental; una condició per generar el canvi social; una responsabilitat ciutadana i una forma de legitimar la democràcia. Per altra banda, ens trobem els diferents nivells de participació: La informació , que suposaria el primer escaló i condició necessària prèvia. L'opinió , on les persones construïm un discurs col·lectiu al voltant de la nostra realitat. La consulta , on es produeix un intercanvi entre el...

17 de maig- Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Tansfòbia i la Bifòbia

El 17 de maig es celebra el Dia Internacional contra la Homofòbia i la Transfòbia per a commemorar l'eliminació de l'homoexualitat de la llista d'enfermetats mentals per part de l'Organització Mundial de la Salud (OMS). Aquest fet va tindr elloc el 17 de maig de 1990. L'objectiu d'aquesta celebració és el de coordinar les accions per a denunciar la discriminació que reben algunes persones homosexuals, lesbianes, bisexuals i transexuals, i perquè els seus drets puguen avançar. El Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia es va idear en 2004, i després d'un any de campanya es va celebrar per primera vegada l'any 2005.  És interessant mencionar que van participar més de 40 països en tot el món, amb activitats militants LGBT, que varen ser cobertes pels mitjans de comunicació. La discriminació basada en l'orientació sexual i en la identitat de gènere no està oficialment reconeguda pels Estats membres de les Nacions unides mal...

El paper de l'escola

L'escola com: preservadora i transmissora de l'herència, com a ferramenta per al desenvolupament i com a ferramenta de transformació cultural L’escola com a preservadora i transmissora de l’herència cultural, l’escola com a ferramenta per al desenvolupament de l’individu i l’escola com a ferramenta per a la transformació de la cultura. Tenint en compte que, per l ’herència cultural i la tradició clàssica, els costums i l’ètica són cosa de la família; mostra que, l’adaptació social tampoc és cosa de l’escola. Contraresta amb l’escola com a instrument que, ajuda al desenvolupament personal de l’individu; mostra l’escola com a compensadora de les desigualtats d’origen. Referent a l’escola com a transformació de la cultura , destaca la important funció social i la exigència que te de respondre a les necessitats de la societat. L’educació té la funció de transformar la societat i així el mateix ordre social. “Concebuda l’escola com una institució específicament...