Ir al contenido principal

Realització d'un projecte II

A l'anterior sessió, es va presentar la manera de fer un projecte socioeducatiu. Alguns aspectes quedaren pendents d'explicar. Aquests aspectes són els següents: objectius, organització i metodologia, cronogrames de tasques, activitats, calendari, difusió, recursos humans, econòmics i tècnics i pressupost.

Seguidament, el docent ha fet un breu resum d'allò que es va veure en l'anterior sessió, més concretament, fins l'apartat de destinataris/àries.

En referència als objectius, són els encarregats de respondre a la pregunta "per què", és a dir, quina és la direcció del projecte i les seues respectives finalitats. També és important comentar que els objectius específics són els encarregats de concretar els generals, i sempre s'ha de definir en positiu. S'ha de mencionar que hi ha diferents models de definicions a causa de les diferents corrents que hi ha en termes de planificació. Segons la perspectiva, es pot elegir un model o un altre.

Primer model:
1.       Objectiu General
1.1.    Objectiu Específic
1.1.1.Objectiu operatiu o meta.

En aquest model, sols s‘han de definir els objectiu o finalitats genereals. Aquest són una guia orientadora de l’acció que indicia els camí que s’ha de seguir.
Per a definir els objectius específics, també hauran de tindre un caràcter orientadors i no establiran els resultats previstos de cada activitat o grup d’activitats.


Segon model:
Des del punt de vista del professor, aquest model és més efectiu per a processos relacionats amb l’educació.
Fa referència a la formulació d’un objectiu, i no avaluar els resultats posteriorment, ja que aquests poden ser previsibles o no. De fet, indica efectes generals. 


Posteriorment, en respecte a l'organització i metodologia, s'han de definir les qüestions organitzatives, és a dir, com serà l'organització de l'equip, el personal que el conforma, les seues respectives funcions i tasques, les reunions, les idees sobre el que es podria tractar, com per exemple, com es podria aconseguir que la gent participe en el projecte, o quin és el criteri de selecció, o si s'ha de pagar o no.

D'altra banda, el cronograma de tasques, on es determinen les tasques necessàries que s'han de realitzar per poder dur endavant el projecte. Un cronograma de tasques que es recomana és el Cronograma de Gantt. Aquest consisteix en plasma aquelles tasques que són necessàries per poder fer el projecte en un quadre de doble entrada amb columnes verticals que reflecteixen el temps, i el/la responsable de determinades tasques.

Seguidament, el següent punt són les activitats i serveis. Aquestes són les encarregades de determinar "què" es farà. Es pot explicar en forma de fitxa, o en forma de model narratiu, en tots dos casos s'ha d'explicar amb detall l'activitat o el servei en respecte, i l'encarregat/ada de llegir el projecte ha de poder visualitzar com es faran o es desenvoluparan les activitats o els serveis.


A continuació s'ha parlat del calendari, cal mencionar que aquest no és necessari en tots els projectes, però sí que és recomanable. També consisteix en un quadre de doble entrada on es fixen les dates i els horaris per a cada acció que s'ha de realitzar.

També és interessant nomenar que la difusió del projecte és important perquè es puga promoure la participació. Es pot fer amb diferents mecanismes:
  • Premsa i mitjans de comunicació: roda de premsa, publicitat, generant notícies...
  • Actes de presentació: trobades amb personatges públics, o a través de personatges clau.
  • Material informatiu: cartells, flyers, màrqueting directe, mailings...
  • Internet i telefonia: SMS massius, Xarxes socials, Telemàrqueting, Internet...

En següent lloc, es van explicar els recursos. Aquests poden ser:
  • Materials: fungible, no fungible i equips tècnics. Es poden agrupar per activitats.
  • Humans: professionals de l'entitat o institució, personal contractat específicament per al projecte i voluntariat (amb indicació de les hores de dedicació i titulació i tasques assignades):
  • Econòmics: el pressupost.

Per últim, a la sessió s'ha parlat del pressupost. En aquest es determinen les despeses del projecte. Ha de tenir en compte les despeses en personal, dietes, material, recursos tècnics, infraestructura i manteniment, funcionament, i els imprevists, on no s'hauria de superar mai el 10%, i normalment és al voltant del 5%.
Al pressupost no sols es tenen en compte les despeses, sinó també els ingressos. Aquests poden ser de finançament propi, subvencions i donacions, ingressos de patrocinadors, ingressos procedents del projecte, quotes i ingressos atípics.

Finalment, el professor ha mencionat que en la propera sessió es tractarà l'avaluació.






Comentarios

Entradas populares de este blog

8 de Març, si nosaltres parem, el món s'atura!

Per tú, per nosaltres, per totes! El dia d'avui milions de dones vam ser les protagonistes de tot l'espai públic de ciutats com València, Madrid, Barcelona, Bilbao i totes les cuitats de l'estat Espanyol. Milers de dones varen eixir al carrer per un procés de lluita per a la igualtat entre homes i dones, que es ve construint des de fa molts anys, per aconseguir una societat igualitària, i totalment lliures. Lluitem i cridem alt, deixant ben clar que no anem a tolerar ni un pas enrere en els drets conquistats per les dones; que no anem a permetre el patriarcat; que no permetrem més assassinats i violència masclista sense resposta. Ara és el moment.

L'educació i el sistema educatiu

Què és l'educació? Per a iniciar aquesta reflexió "El xicotet salvatge" és una pel·lícula que narra la història real d'un xiquet que es va criar en el bosc. Víctor, no coneixia cap norma social i les seues preocupacions es basaven en satisfer les seues necessitats més bàsiques. Durant l'hivern de 1798 va ser trobat i estudiat pel metge Jean-Marc- Gaspard   Itard  qui es va encarregar de la seua educació. L'ésser humà és considerat com un ésser incomplet, amb gran capacitat d'aprenentatge i amb una gran necessitat de rebre educació, és per això que al llarg de la pel·lícula es qüestiona al menor com a ésser humà, ja que al llarg de la seua vida no ha rebut cap mena d'educació. L'educació té diverses accepcions, és considerat com un procés complex i dinàmic determinat per la manera d'entendre a les persones, món i creences. És qualsevol acte o experiència que té un efecte formatiu en la ment, el caràcter o capacitat física d'u

23 d'abril- Dia Internacional del Llibre

La celebració d'aquesta data es pot trobar a principis del segle XX. A tota Espanya es feren activitats literàries i la història del llibre es va fer festiva. Hui en dia, a tot el món e celebra el dia internacional del llibre el 23 d'abril. El 23 d'abril de 1616 va morir Cervantes, Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Al mateix temps, també un 23 d'abril van nàixer -o morir- altres escriptors eminents, com per exemple Josep Pla o Manuel Mejía. És per aquest motiu que, aquesta data tan simbòlica per a la literatura universal va ser escollida per la UNESCO per rendir homenatge mundial al llibre, i els/les seus/es autors/es, i al mateix temps, animar a la població, en particular a la més jove, a descobrir el plaer de la lectura , així com respectar la contribució dels/ de les creadors/es al progrés social i cultural. És interessant mencionar que, la idea original de la celebració del Dia del Llibre va nàixer a Catalunya, de l'escriptor valencià Vicent Clavel