Ir al contenido principal

Realització d'un projecte

El projecte

El treball final de l’assignatura d’Educació social: intervenció educativa, compren un projecte, i per a poder dur-lo a terme de la manera correcta, a la classe d’avui aprenem com es pot portar a terme. 

Existeixen diferents definicions de projecte, la que proposa Carles Monclús és “Document previ públic que comunica quina és l’acció/intervenció que es pretén fer, i que serveix d’element per  a l’avaluació”.

El projecte suposa una acció sobre un determinat text o territori que té un nivell de concreció i durada determinades i amb uns valors ètics, educatius i filosòfics que els sustenten.

El nivell de concreció suposa el pas del pla a l’acció, en el que existeix un esquema per a dur a terme el projecte. Primerament es troba el pla, suposa grans línies directius d’intervenció, la missió general on s’inclou diversos temes o aspectes. Posteriorment, els programes, son les posteriors concrecions del pla, aplicant en un aspecte en concret, per sectors, destinataris, etc. I per últim, el projecte, son les línies operatives d’actuacions, que materialitzen el programa en un nombre determinants d’accions concretes que tenen sentit per elles mateixes i, de forma global, constitueixen el projecte.

Hi ha diferents tècniques per desenvolupar la creativitat en un grup, com per exemple, el brainwriting, és una variant de la pluja d’idees però de forma escrita i per grups; el scamper, es tracta d’una serie de preguntes per tal de fomentar la creativitat a partir de la definició del problema creatiu; o el benchmarking, suposa un procés sistemàtic i continu per avaluar comparant els productes, serveis i processos de treball en organitzacions, a mena de “comparadors” evidenciant les millors pràctiques sobre l’àrea d’interès.

Una mena desquema senzill que intenta centrar-se en el procés  i la comunicació proposat per Carles Monclús, és el següent:

1.       Títol o denominació del projecte
Aquest ha de ser: creatiu  i evocador, sintètic de la temàtica del projecte, congruent amb el contingut, original, breu i fàcil de recordar.
Poden incloure frases fetes, jocs de paraules, tornades de cançons...
 Cal equilibrar un títol creatiu amb un subtítol descriptiu

2.       Dades identificatives
Aquest apartat ha de incloure: noms dels autors/es i dels responsable del projecte, l’adreça, telèfon, e-mail, pàgina web o blog; així com dades de l’organització

3.       Descripció
Inclou, explicació descriptiva no molt extens de en què consisteix el projecte, i que permet a  qui el llig fer-se una idea de què va a trobar-se, amb una extensió màxima de 200 paraules
També suposa un resum de les raons, la situació de partida, les activitats i el marc de referència de la institució que impulsa el projecte. I si hi ha algun aspecte innovador assenyalar-lo

4.       Justificació
Per a la realització d’un projecte és idoni o adequat situar-lo en un context concret, per tant ha de tindre una part descriptiva del context i del territori de la intervenció i una part justificativa.
Aleshores, cal incloure el marc de referència, és a dir, el context en que s’inscriu el projecte, hi ha autors que en aquest  marc de referència el posen a banda, en altre apartat)
Ha d’expressar les raons fonamentals que justifiquen el projecte

Es trasllades aquí moltes de les dades obtingudes a l’anàlisi del context previ al projecte: característiques del territori i de la institució que impulsa el projecte, exposició del punt de partida, els indicadors que expressen la necessitat de posada en marxa del projecte.
Cal argumentar la coherència i la viabilitat d’eixe projecte per a eixe context
Es poden incloure referències bibliogràfiques, referències a altre projectes i normativa que ho justifique

5.       Destinataris
S’ha d’adequar al perfil dels destinataris, la seva edat, situació laboral, social, de gèneres...
També és important el nombre i cobertura (usuaris potencials i reals)



A la següent classe continuarem amb el punts que continuen als destinataris, aquests suposen els objectius, organització i metodologia, cronograma de tasques, activitats i serveis que es plantegen, etc.

Comentarios

Entradas populares de este blog

8 de Març, si nosaltres parem, el món s'atura!

Per tú, per nosaltres, per totes! El dia d'avui milions de dones vam ser les protagonistes de tot l'espai públic de ciutats com València, Madrid, Barcelona, Bilbao i totes les cuitats de l'estat Espanyol. Milers de dones varen eixir al carrer per un procés de lluita per a la igualtat entre homes i dones, que es ve construint des de fa molts anys, per aconseguir una societat igualitària, i totalment lliures. Lluitem i cridem alt, deixant ben clar que no anem a tolerar ni un pas enrere en els drets conquistats per les dones; que no anem a permetre el patriarcat; que no permetrem més assassinats i violència masclista sense resposta. Ara és el moment.

L'educació i el sistema educatiu

Què és l'educació? Per a iniciar aquesta reflexió "El xicotet salvatge" és una pel·lícula que narra la història real d'un xiquet que es va criar en el bosc. Víctor, no coneixia cap norma social i les seues preocupacions es basaven en satisfer les seues necessitats més bàsiques. Durant l'hivern de 1798 va ser trobat i estudiat pel metge Jean-Marc- Gaspard   Itard  qui es va encarregar de la seua educació. L'ésser humà és considerat com un ésser incomplet, amb gran capacitat d'aprenentatge i amb una gran necessitat de rebre educació, és per això que al llarg de la pel·lícula es qüestiona al menor com a ésser humà, ja que al llarg de la seua vida no ha rebut cap mena d'educació. L'educació té diverses accepcions, és considerat com un procés complex i dinàmic determinat per la manera d'entendre a les persones, món i creences. És qualsevol acte o experiència que té un efecte formatiu en la ment, el caràcter o capacitat física d'u

23 d'abril- Dia Internacional del Llibre

La celebració d'aquesta data es pot trobar a principis del segle XX. A tota Espanya es feren activitats literàries i la història del llibre es va fer festiva. Hui en dia, a tot el món e celebra el dia internacional del llibre el 23 d'abril. El 23 d'abril de 1616 va morir Cervantes, Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Al mateix temps, també un 23 d'abril van nàixer -o morir- altres escriptors eminents, com per exemple Josep Pla o Manuel Mejía. És per aquest motiu que, aquesta data tan simbòlica per a la literatura universal va ser escollida per la UNESCO per rendir homenatge mundial al llibre, i els/les seus/es autors/es, i al mateix temps, animar a la població, en particular a la més jove, a descobrir el plaer de la lectura , així com respectar la contribució dels/ de les creadors/es al progrés social i cultural. És interessant mencionar que, la idea original de la celebració del Dia del Llibre va nàixer a Catalunya, de l'escriptor valencià Vicent Clavel