Ir al contenido principal

2 de Maig- Dia Internacional contra l'Assetjament Escolar

El 2 de maig, Dia internacional contra l'assetjament escolar, el Departament d'Educació proposa als centres educatius realitzar alguna activitat relacionada amb aquesta problemàtica.

L'assetjament afecta milions d'infants i joves a les escoles d'arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer, aquest dia, amb l'objectiu de conscienciar a tota la població.


Un de cada tres xiquets reconeix que en la seua classe existeixen situacions d'assetjament escolar, una situació que el 97,7% dels alumnes ja veu com un tipus de maltractament, segons les enquetes realitzades a alumnes i professors que han participat en programes de prevenció del "bullying l'any passat". Els insults i les agressions físiques són les formes més habituals d'assetjament, al voltant del 85% en tots dos casos, seguides de les diferents maneres de pressió psicològica que pateix el 33,7% de les víctimes.

Els xiquets percebuts d'alguna manera com diferents són més propensos a sofrir intimidacions. Segons els estudiants entrevistats, l'aparença física és la causa més comú d'intimidació, seguida per la nacionalitat i el color de pell.



Comentarios

Entradas populares de este blog

17 de maig- Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Tansfòbia i la Bifòbia

El 17 de maig es celebra el Dia Internacional contra la Homofòbia i la Transfòbia per a commemorar l'eliminació de l'homoexualitat de la llista d'enfermetats mentals per part de l'Organització Mundial de la Salud (OMS). Aquest fet va tindr elloc el 17 de maig de 1990. L'objectiu d'aquesta celebració és el de coordinar les accions per a denunciar la discriminació que reben algunes persones homosexuals, lesbianes, bisexuals i transexuals, i perquè els seus drets puguen avançar. El Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia es va idear en 2004, i després d'un any de campanya es va celebrar per primera vegada l'any 2005.  És interessant mencionar que van participar més de 40 països en tot el món, amb activitats militants LGBT, que varen ser cobertes pels mitjans de comunicació. La discriminació basada en l'orientació sexual i en la identitat de gènere no està oficialment reconeguda pels Estats membres de les Nacions unides mal...

Frankenstein Educador, primera part

Frankenstein Educador "Frankenstein o el mito de la Educación como Fabricación" Aquesta sessió, fou una sessió de debat sobre la lectura del text "Frankenstein Educador" de Phillipe Meireu (1988) Per a dur a terme el debat, ens col·locarem en un cercle, d'aquesta manrea tots podíem veure a tots, per a així, poder interactuar millor L'activitat consistia en, després d'haver-se llegit cada u el text a casa, haver buscar alguna frase que, per alguna raó ens haja resultat interessant o haja cridat l'atenció; ja siga perquè ens haguera agradat, desagradat, per estar d'acord o en desacord. D'aquesta manera adonar.-se que, no per a tots és important el materix o trobem els mateixos significats, a l'igual que, poden haver-hi coses que altres s'han adonat i nosaltres no. En el fragment del text llegit, podem observar diverses paradoxes de l'educació. Cal destacar la necessitat de ser educat per altre i ...

El paper de l'escola

L'escola com: preservadora i transmissora de l'herència, com a ferramenta per al desenvolupament i com a ferramenta de transformació cultural L’escola com a preservadora i transmissora de l’herència cultural, l’escola com a ferramenta per al desenvolupament de l’individu i l’escola com a ferramenta per a la transformació de la cultura. Tenint en compte que, per l ’herència cultural i la tradició clàssica, els costums i l’ètica són cosa de la família; mostra que, l’adaptació social tampoc és cosa de l’escola. Contraresta amb l’escola com a instrument que, ajuda al desenvolupament personal de l’individu; mostra l’escola com a compensadora de les desigualtats d’origen. Referent a l’escola com a transformació de la cultura , destaca la important funció social i la exigència que te de respondre a les necessitats de la societat. L’educació té la funció de transformar la societat i així el mateix ordre social. “Concebuda l’escola com una institució específicament...