Frankenstein Educador
"Frankenstein o el mito de la Educación como Fabricación"
Aquesta sessió, fou una sessió de debat sobre la lectura del text "Frankenstein Educador" de Phillipe Meireu (1988)
Per a dur a terme el debat, ens col·locarem en un cercle, d'aquesta manrea tots podíem veure a tots, per a així, poder interactuar millor
L'activitat consistia en, després d'haver-se llegit cada u el text a casa, haver buscar alguna frase que, per alguna raó ens haja resultat interessant o haja cridat l'atenció; ja siga perquè ens haguera agradat, desagradat, per estar d'acord o en desacord. D'aquesta manera adonar.-se que, no per a tots és important el materix o trobem els mateixos significats, a l'igual que, poden haver-hi coses que altres s'han adonat i nosaltres no.
En el fragment del text llegit, podem observar diverses paradoxes de l'educació. Cal destacar la necessitat de ser educat per altre i la capacitat d'aprenentatge que es té, sobretot a edats primerenques.
També apareix la idea de l'eduació com a fabricació, en la que es nomena la dialèctica de l'Amo i l'Esclau en què, d'alguna manera l'esclau acaba formant-se en una relació dissociada; és a dir, es busca mollejar a l'esclau (nen/a) amb els desitjos de l'Amo (educador). La seua paradoxa es completa en el moment en què, l'educador a més de voler formar a l'altre també vol que aquest escape al mateix poder per a adherir-se al mateix lluirement.
Després de debatre el que, a cada u li resultava més important o defendre del que s'estava d'acord o en desacord, resulta interessant destacar les diferents formes de comprensió del mateix text, per això, personalment crec que és important posar en comú idees i compartir el pensament, d'aquesta manera podem aprendre dels altres amb les seues perspectives.
Comentarios
Publicar un comentario