Ir al contenido principal

19 de març- Dia Mundial del Treball Social

El Dia Mundial del Treball Social es va celebrar el 19 de març. 

Aquest dia és important que ja totes aquelles persones professionals del Treball Social s'uneixen per poder celebrar allò que s'ha aconseguit en respecte a la professió, i dur el missatge del tema a les seues comunitats, llocs de treball i als seus governs per poder augmentar la conscienciació sobre les contribucions de la labor social  la necessitat d'una major acció.




Des de l'any 2009 es du celebrant cada tercer dimarts del mes de març de cada any. Aquesta data commemora el compromís, la contribució i la labor dels/les professionals com a coneixerdors/es de primera mà de la realitat social, líders del canvi i de la intervenció social i impulsors/es de la lluita i garantia dels drets socials de la ciutadania.

Com cada any, les tres organitzacions internacionals (la Federació Internacional de Treballadors/es Socials, l'Associació Internacional d'Escoles de Treball Social i el Consell Internacional de Benestar Social) s'han compromés a treballar juntes per a influir en les polítiques nacionals, regionals i locals, les accions dels governs i per a destacar el valor i les contribucions que els i les treballadores socials fan cada dia en qualsevol part del món.

En referència a aquest any, el tema es centra en les relacions essencials de les persones entre si, el seu entorn i el seu futur. És important mencionar que, en paraules de Rory Truell, secretari general de la FITS, des de l'experiència del Treball Social, totes les persones estan unides per relacions socials que determinen la qualitat i la seguretat de la seua vida. La professió del Treball Social s'uneix en la promoció de la importància de construir polítiques i pràctiques que reconeguen, cultiven i enriquisquen les nostres relacions interdependents, per a la pau, la igualtat de drets de totes les persones i un món més sostenible.




Per a concloure, ens agradria acabar amb la definció de la FITS de Treball Social:

"El Treball Social és una professió basada en la pràctica i una disciplina acadèmica que promou el canvi i el desenvolupament social, la cohesió social, i l'alliberament de les persones. Els principis de la justícia social, els drets humans, la responsabilitat col·lectiva i el respecte a la diversitat són fonamentals per al Treball Social. Rescolzada per les teories del Treball Social, les ciències socials , humanitats i els coneixements indígens, el Treball Social involucra les persones i les estructures per fer front a desafiaments de la vida i augmentar el benestar social".


Comentarios

Entradas populares de este blog

2 de Maig- Dia Internacional contra l'Assetjament Escolar

El 2 de maig, Dia internacional contra l'assetjament escolar, el Departament d'Educació proposa als centres educatius realitzar alguna activitat relacionada amb aquesta problemàtica. L'assetjament afecta milions d'infants i joves a les escoles d'arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer, aquest dia, amb l'objectiu de conscienciar a tota la població. Un de cada tres xiquets reconeix que en la seua classe existeixen situacions d'assetjament escolar, una situació que el 97,7% dels alumnes ja veu com un tipus de maltractament, segons les enquetes realitzades a alumnes i professors que han participat en programes de prevenció del "bullying l'any passat". Els insults i les agressions físiques són les formes més habituals d'assetjament, al voltant del 85% en tots dos casos, seguides de les diferents maneres de pressió psicològica que pateix el 33,7% de les víctimes. Els xiquets percebuts d'alguna manera com diferents són més pro...

Competències educatives i el Treball Social

Té el treball social competències educatives? En aquesta sessió del professor Carles Monclus s'ha dut a terme de manera dinàmica, ja que per grups hem buscat en la pàgina web de la Universitat de València, el programa d'estudis del grau de Treball Social, i dins d'ell, buscar quines competències del Treball Social són educatives, per a posteriorment posar-les en comú amb la resta de la classe. Juntament amb els/les nostres companys/es s'ha arribat a la conclusió de què, dins de les competències bàsiques del Treball Social, fer que "l'alumnat puga transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat" té un caràcter educatiu. En respecte a les competències generals, té un caràcter educatiu "la capacitat per a ajudar les persones perquè siguen capces de manifestar les necessitats, punts de vista i circumstàncies". I per últim, dins de les competències específiques, ...

La participació

La participació, un dret de tota la ciutadania. La participació és un dret fonamental recollit a la Constitució. A l'article 23, dins del Tutor Primer, trobem "Els ciutadans tenen dret a participar en els assumptes públics, elegits en eleccions periòdiques per sufragi universal". Aquesta es podria definir com alguna cosa que forma part d'alguna cosa i és una acció o efecte de participar. En canvi, la participació social és participar en l'àmbit de la societat, aquesta tracta de donar un valor en si mateixa; és un mitjà i no un fi; és un dret fonamental; una condició per generar el canvi social; una responsabilitat ciutadana i una forma de legitimar la democràcia. Per altra banda, ens trobem els diferents nivells de participació: La informació , que suposaria el primer escaló i condició necessària prèvia. L'opinió , on les persones construïm un discurs col·lectiu al voltant de la nostra realitat. La consulta , on es produeix un intercanvi entre el...