Anàlisi de la realitat
Dur a terme un projecte d'intervenció socioeducativa requereix un esforç i una dedicació constant, com a futures treballadores socials hem de ser conscients de la importància d'un treball ben fet en el qual es complisquen tots els requisits i objectius establits, es respecten els drets dels participants i que en cap moment existisquen conductes discriminatòries.
Des d'aquest moment fins al final de l'assignatura el nostre objectiu és crear un projecte d'intervenció de caràcter socioeducatiu, mitjançant aquestes publicacions narrarem el procés de creació i consolidació d'aquest, i intentarem presentar-lo a diversos professionals amb la finalitat d'obrir noves vies d'actuació amb les quals millorar les condicions de vida d'un col·lectiu en concret.
El primer pas del projecte és l'anàlisi de la realitat, consisteix a estudiar el context en el qual es durà a terme. Es diferencien 3 nivells d'estudi:
-Comunitat: és la col·lectivitat humana, s'assenyalen els trams d'edat, les característiques socials i culturals i es té en compte les percepcions socials.
-Territori: s'analitza el lloc en el qual es durà a terme, pot ser: un barri, un districte, un poble, una cuideu, una comarca o una regió. A partir de la situació es té en compte la seua història, el seu equipament i les xarxes associatives existents.
-Context institucional: és el lloc des d'on es duu a terme el projecte, pot ser una organització, fundació, ong, o des de la pròpia administració pública. És necessari conéixer aquest context per a saber que tipus d'ideals té, els objectius que pretén aconseguir...
El primer pas del projecte és l'anàlisi de la realitat, consisteix a estudiar el context en el qual es durà a terme. Es diferencien 3 nivells d'estudi:
-Comunitat: és la col·lectivitat humana, s'assenyalen els trams d'edat, les característiques socials i culturals i es té en compte les percepcions socials.
-Territori: s'analitza el lloc en el qual es durà a terme, pot ser: un barri, un districte, un poble, una cuideu, una comarca o una regió. A partir de la situació es té en compte la seua història, el seu equipament i les xarxes associatives existents.
-Context institucional: és el lloc des d'on es duu a terme el projecte, pot ser una organització, fundació, ong, o des de la pròpia administració pública. És necessari conéixer aquest context per a saber que tipus d'ideals té, els objectius que pretén aconseguir...
Per a l'anàlisi del context existeixen diversos passos:
1. Descripció
2. Percepció social
3. Interpretació
4. Alternatives
5. Ajust
1. Descripció
2. Percepció social
3. Interpretació
4. Alternatives
5. Ajust
Comentarios
Publicar un comentario