Ir al contenido principal

Projecte d'intervenció socioeducativa

Anàlisi de la realitat



Dur a terme un projecte d'intervenció socioeducativa requereix un esforç i una dedicació constant, com a futures treballadores socials hem de ser conscients de la importància d'un treball ben fet en el qual es complisquen tots els requisits i objectius establits, es respecten els drets dels participants i que en cap moment existisquen conductes discriminatòries.

Des d'aquest moment fins al final de l'assignatura el nostre objectiu és crear un projecte d'intervenció de caràcter socioeducatiu, mitjançant aquestes publicacions narrarem el procés de creació i consolidació d'aquest, i intentarem presentar-lo a diversos professionals amb la finalitat d'obrir noves vies d'actuació amb les quals millorar les condicions de vida d'un col·lectiu en concret.

El primer pas del projecte és l'anàlisi de la realitat, consisteix a estudiar el context en el qual es durà a terme. Es diferencien 3 nivells d'estudi:
-Comunitat: és la col·lectivitat humana, s'assenyalen els trams d'edat, les característiques socials i culturals i es té en compte les percepcions socials.
-Territori: s'analitza el lloc en el qual es durà a terme, pot ser: un barri, un districte, un poble, una cuideu, una comarca o una regió. A partir de la situació es té en compte la seua història, el seu equipament i les xarxes associatives existents.
-Context institucional: és el lloc des d'on es duu a terme el projecte, pot ser una organització, fundació, ong, o des de la pròpia administració pública. És necessari conéixer aquest context per a saber que tipus d'ideals té, els objectius que pretén aconseguir...


Per a l'anàlisi del context existeixen diversos passos:
1. Descripció
2. Percepció social
3. Interpretació
4. Alternatives
5. Ajust





Comentarios

Entradas populares de este blog

La participació

La participació, un dret de tota la ciutadania. La participació és un dret fonamental recollit a la Constitució. A l'article 23, dins del Tutor Primer, trobem "Els ciutadans tenen dret a participar en els assumptes públics, elegits en eleccions periòdiques per sufragi universal". Aquesta es podria definir com alguna cosa que forma part d'alguna cosa i és una acció o efecte de participar. En canvi, la participació social és participar en l'àmbit de la societat, aquesta tracta de donar un valor en si mateixa; és un mitjà i no un fi; és un dret fonamental; una condició per generar el canvi social; una responsabilitat ciutadana i una forma de legitimar la democràcia. Per altra banda, ens trobem els diferents nivells de participació: La informació , que suposaria el primer escaló i condició necessària prèvia. L'opinió , on les persones construïm un discurs col·lectiu al voltant de la nostra realitat. La consulta , on es produeix un intercanvi entre el...

17 de maig- Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Tansfòbia i la Bifòbia

El 17 de maig es celebra el Dia Internacional contra la Homofòbia i la Transfòbia per a commemorar l'eliminació de l'homoexualitat de la llista d'enfermetats mentals per part de l'Organització Mundial de la Salud (OMS). Aquest fet va tindr elloc el 17 de maig de 1990. L'objectiu d'aquesta celebració és el de coordinar les accions per a denunciar la discriminació que reben algunes persones homosexuals, lesbianes, bisexuals i transexuals, i perquè els seus drets puguen avançar. El Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia es va idear en 2004, i després d'un any de campanya es va celebrar per primera vegada l'any 2005.  És interessant mencionar que van participar més de 40 països en tot el món, amb activitats militants LGBT, que varen ser cobertes pels mitjans de comunicació. La discriminació basada en l'orientació sexual i en la identitat de gènere no està oficialment reconeguda pels Estats membres de les Nacions unides mal...

El paper de l'escola

L'escola com: preservadora i transmissora de l'herència, com a ferramenta per al desenvolupament i com a ferramenta de transformació cultural L’escola com a preservadora i transmissora de l’herència cultural, l’escola com a ferramenta per al desenvolupament de l’individu i l’escola com a ferramenta per a la transformació de la cultura. Tenint en compte que, per l ’herència cultural i la tradició clàssica, els costums i l’ètica són cosa de la família; mostra que, l’adaptació social tampoc és cosa de l’escola. Contraresta amb l’escola com a instrument que, ajuda al desenvolupament personal de l’individu; mostra l’escola com a compensadora de les desigualtats d’origen. Referent a l’escola com a transformació de la cultura , destaca la important funció social i la exigència que te de respondre a les necessitats de la societat. L’educació té la funció de transformar la societat i així el mateix ordre social. “Concebuda l’escola com una institució específicament...