Ir al contenido principal

Projecte d'intervenció socioeducativa

Anàlisi de la realitat



Dur a terme un projecte d'intervenció socioeducativa requereix un esforç i una dedicació constant, com a futures treballadores socials hem de ser conscients de la importància d'un treball ben fet en el qual es complisquen tots els requisits i objectius establits, es respecten els drets dels participants i que en cap moment existisquen conductes discriminatòries.

Des d'aquest moment fins al final de l'assignatura el nostre objectiu és crear un projecte d'intervenció de caràcter socioeducatiu, mitjançant aquestes publicacions narrarem el procés de creació i consolidació d'aquest, i intentarem presentar-lo a diversos professionals amb la finalitat d'obrir noves vies d'actuació amb les quals millorar les condicions de vida d'un col·lectiu en concret.

El primer pas del projecte és l'anàlisi de la realitat, consisteix a estudiar el context en el qual es durà a terme. Es diferencien 3 nivells d'estudi:
-Comunitat: és la col·lectivitat humana, s'assenyalen els trams d'edat, les característiques socials i culturals i es té en compte les percepcions socials.
-Territori: s'analitza el lloc en el qual es durà a terme, pot ser: un barri, un districte, un poble, una cuideu, una comarca o una regió. A partir de la situació es té en compte la seua història, el seu equipament i les xarxes associatives existents.
-Context institucional: és el lloc des d'on es duu a terme el projecte, pot ser una organització, fundació, ong, o des de la pròpia administració pública. És necessari conéixer aquest context per a saber que tipus d'ideals té, els objectius que pretén aconseguir...


Per a l'anàlisi del context existeixen diversos passos:
1. Descripció
2. Percepció social
3. Interpretació
4. Alternatives
5. Ajust





Comentarios

Entradas populares de este blog

8 de Març, si nosaltres parem, el món s'atura!

Per tú, per nosaltres, per totes! El dia d'avui milions de dones vam ser les protagonistes de tot l'espai públic de ciutats com València, Madrid, Barcelona, Bilbao i totes les cuitats de l'estat Espanyol. Milers de dones varen eixir al carrer per un procés de lluita per a la igualtat entre homes i dones, que es ve construint des de fa molts anys, per aconseguir una societat igualitària, i totalment lliures. Lluitem i cridem alt, deixant ben clar que no anem a tolerar ni un pas enrere en els drets conquistats per les dones; que no anem a permetre el patriarcat; que no permetrem més assassinats i violència masclista sense resposta. Ara és el moment.

L'educació i el sistema educatiu

Què és l'educació? Per a iniciar aquesta reflexió "El xicotet salvatge" és una pel·lícula que narra la història real d'un xiquet que es va criar en el bosc. Víctor, no coneixia cap norma social i les seues preocupacions es basaven en satisfer les seues necessitats més bàsiques. Durant l'hivern de 1798 va ser trobat i estudiat pel metge Jean-Marc- Gaspard   Itard  qui es va encarregar de la seua educació. L'ésser humà és considerat com un ésser incomplet, amb gran capacitat d'aprenentatge i amb una gran necessitat de rebre educació, és per això que al llarg de la pel·lícula es qüestiona al menor com a ésser humà, ja que al llarg de la seua vida no ha rebut cap mena d'educació. L'educació té diverses accepcions, és considerat com un procés complex i dinàmic determinat per la manera d'entendre a les persones, món i creences. És qualsevol acte o experiència que té un efecte formatiu en la ment, el caràcter o capacitat física d'u

23 d'abril- Dia Internacional del Llibre

La celebració d'aquesta data es pot trobar a principis del segle XX. A tota Espanya es feren activitats literàries i la història del llibre es va fer festiva. Hui en dia, a tot el món e celebra el dia internacional del llibre el 23 d'abril. El 23 d'abril de 1616 va morir Cervantes, Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Al mateix temps, també un 23 d'abril van nàixer -o morir- altres escriptors eminents, com per exemple Josep Pla o Manuel Mejía. És per aquest motiu que, aquesta data tan simbòlica per a la literatura universal va ser escollida per la UNESCO per rendir homenatge mundial al llibre, i els/les seus/es autors/es, i al mateix temps, animar a la població, en particular a la més jove, a descobrir el plaer de la lectura , així com respectar la contribució dels/ de les creadors/es al progrés social i cultural. És interessant mencionar que, la idea original de la celebració del Dia del Llibre va nàixer a Catalunya, de l'escriptor valencià Vicent Clavel