Ir al contenido principal

L'eutanàsia


La eutanàsia és la intervenció voluntària que accelera la mort del pacient terminal amb la intenció d’evitar el seu sofriment i mal. L’eutanàsia està associada al final de la vida sense sofriment.

Aquests dies, l’eutanàsia ha sigut noticia. María José Carrasco, la dona malalta d’esclerosis múltiple va morir ajudada del seu home. Actualment, Ángel, el seu home, després de reconèixer els fets pel delicte d’auxili i/o cooperació al suïcidi va ser arrestat i posat en llibertat posteriorment sense mesures cautelars.





La comunitat de Madrid per la seua part, es defén de no haver desemparat a la parella. Defenen haver-li oferit una plaça a la residència, a la qual María José va rebutjar. Posteriorment la sol·licità novament però el nivell d’ingressos del matrimoni era molt elevat aleshores se li denegava l’accés sense acreditar la seva situació d’emergència social.

A penes 3 mesos abans de llevar-se la vida voluntàriament, sol·licità l’ajuda a domicili, la qual estava en tràmit. La comunitat de Madrid vol recordar que, estava sent atesa regularment pels equips d’atenció domiciliaria de cures pal·liatives de la plataforma PAL24  del SUMMA 112.

Aquesta noticia ha tingut molta repercussió mediàtica, segons el INE, més del 70% dels espanyols estan d’acord en regular la llei de l’eutanàsia; en aquest cas, els partits polítics utilitzen aquesta discussió per afavorir el propi partit.

La ministra de Sanitat María Luisa Carcedo, mostra el seu desig de que, en la pròxima legislatura s’aprove finalment la llei d’eutanàsia i de cures pal·liatives. Segons la ministra, hi ha voluntat política per regular ambdues lleis; comenta que, “ambdues son lleis necessàries, espere que en la pròxima legislatura vegen la llum i lamente la situació que s’ha produït”

Comentarios

Entradas populares de este blog

2 de Maig- Dia Internacional contra l'Assetjament Escolar

El 2 de maig, Dia internacional contra l'assetjament escolar, el Departament d'Educació proposa als centres educatius realitzar alguna activitat relacionada amb aquesta problemàtica. L'assetjament afecta milions d'infants i joves a les escoles d'arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer, aquest dia, amb l'objectiu de conscienciar a tota la població. Un de cada tres xiquets reconeix que en la seua classe existeixen situacions d'assetjament escolar, una situació que el 97,7% dels alumnes ja veu com un tipus de maltractament, segons les enquetes realitzades a alumnes i professors que han participat en programes de prevenció del "bullying l'any passat". Els insults i les agressions físiques són les formes més habituals d'assetjament, al voltant del 85% en tots dos casos, seguides de les diferents maneres de pressió psicològica que pateix el 33,7% de les víctimes. Els xiquets percebuts d'alguna manera com diferents són més pro...

Competències educatives i el Treball Social

Té el treball social competències educatives? En aquesta sessió del professor Carles Monclus s'ha dut a terme de manera dinàmica, ja que per grups hem buscat en la pàgina web de la Universitat de València, el programa d'estudis del grau de Treball Social, i dins d'ell, buscar quines competències del Treball Social són educatives, per a posteriorment posar-les en comú amb la resta de la classe. Juntament amb els/les nostres companys/es s'ha arribat a la conclusió de què, dins de les competències bàsiques del Treball Social, fer que "l'alumnat puga transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat" té un caràcter educatiu. En respecte a les competències generals, té un caràcter educatiu "la capacitat per a ajudar les persones perquè siguen capces de manifestar les necessitats, punts de vista i circumstàncies". I per últim, dins de les competències específiques, ...

La participació

La participació, un dret de tota la ciutadania. La participació és un dret fonamental recollit a la Constitució. A l'article 23, dins del Tutor Primer, trobem "Els ciutadans tenen dret a participar en els assumptes públics, elegits en eleccions periòdiques per sufragi universal". Aquesta es podria definir com alguna cosa que forma part d'alguna cosa i és una acció o efecte de participar. En canvi, la participació social és participar en l'àmbit de la societat, aquesta tracta de donar un valor en si mateixa; és un mitjà i no un fi; és un dret fonamental; una condició per generar el canvi social; una responsabilitat ciutadana i una forma de legitimar la democràcia. Per altra banda, ens trobem els diferents nivells de participació: La informació , que suposaria el primer escaló i condició necessària prèvia. L'opinió , on les persones construïm un discurs col·lectiu al voltant de la nostra realitat. La consulta , on es produeix un intercanvi entre el...