Ir al contenido principal

L'eutanàsia


La eutanàsia és la intervenció voluntària que accelera la mort del pacient terminal amb la intenció d’evitar el seu sofriment i mal. L’eutanàsia està associada al final de la vida sense sofriment.

Aquests dies, l’eutanàsia ha sigut noticia. María José Carrasco, la dona malalta d’esclerosis múltiple va morir ajudada del seu home. Actualment, Ángel, el seu home, després de reconèixer els fets pel delicte d’auxili i/o cooperació al suïcidi va ser arrestat i posat en llibertat posteriorment sense mesures cautelars.





La comunitat de Madrid per la seua part, es defén de no haver desemparat a la parella. Defenen haver-li oferit una plaça a la residència, a la qual María José va rebutjar. Posteriorment la sol·licità novament però el nivell d’ingressos del matrimoni era molt elevat aleshores se li denegava l’accés sense acreditar la seva situació d’emergència social.

A penes 3 mesos abans de llevar-se la vida voluntàriament, sol·licità l’ajuda a domicili, la qual estava en tràmit. La comunitat de Madrid vol recordar que, estava sent atesa regularment pels equips d’atenció domiciliaria de cures pal·liatives de la plataforma PAL24  del SUMMA 112.

Aquesta noticia ha tingut molta repercussió mediàtica, segons el INE, més del 70% dels espanyols estan d’acord en regular la llei de l’eutanàsia; en aquest cas, els partits polítics utilitzen aquesta discussió per afavorir el propi partit.

La ministra de Sanitat María Luisa Carcedo, mostra el seu desig de que, en la pròxima legislatura s’aprove finalment la llei d’eutanàsia i de cures pal·liatives. Segons la ministra, hi ha voluntat política per regular ambdues lleis; comenta que, “ambdues son lleis necessàries, espere que en la pròxima legislatura vegen la llum i lamente la situació que s’ha produït”

Comentarios

Entradas populares de este blog

17 de maig- Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Tansfòbia i la Bifòbia

El 17 de maig es celebra el Dia Internacional contra la Homofòbia i la Transfòbia per a commemorar l'eliminació de l'homoexualitat de la llista d'enfermetats mentals per part de l'Organització Mundial de la Salud (OMS). Aquest fet va tindr elloc el 17 de maig de 1990. L'objectiu d'aquesta celebració és el de coordinar les accions per a denunciar la discriminació que reben algunes persones homosexuals, lesbianes, bisexuals i transexuals, i perquè els seus drets puguen avançar. El Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia es va idear en 2004, i després d'un any de campanya es va celebrar per primera vegada l'any 2005.  És interessant mencionar que van participar més de 40 països en tot el món, amb activitats militants LGBT, que varen ser cobertes pels mitjans de comunicació. La discriminació basada en l'orientació sexual i en la identitat de gènere no està oficialment reconeguda pels Estats membres de les Nacions unides mal...

Frankenstein Educador, primera part

Frankenstein Educador "Frankenstein o el mito de la Educación como Fabricación" Aquesta sessió, fou una sessió de debat sobre la lectura del text "Frankenstein Educador" de Phillipe Meireu (1988) Per a dur a terme el debat, ens col·locarem en un cercle, d'aquesta manrea tots podíem veure a tots, per a així, poder interactuar millor L'activitat consistia en, després d'haver-se llegit cada u el text a casa, haver buscar alguna frase que, per alguna raó ens haja resultat interessant o haja cridat l'atenció; ja siga perquè ens haguera agradat, desagradat, per estar d'acord o en desacord. D'aquesta manera adonar.-se que, no per a tots és important el materix o trobem els mateixos significats, a l'igual que, poden haver-hi coses que altres s'han adonat i nosaltres no. En el fragment del text llegit, podem observar diverses paradoxes de l'educació. Cal destacar la necessitat de ser educat per altre i ...

El paper de l'escola

L'escola com: preservadora i transmissora de l'herència, com a ferramenta per al desenvolupament i com a ferramenta de transformació cultural L’escola com a preservadora i transmissora de l’herència cultural, l’escola com a ferramenta per al desenvolupament de l’individu i l’escola com a ferramenta per a la transformació de la cultura. Tenint en compte que, per l ’herència cultural i la tradició clàssica, els costums i l’ètica són cosa de la família; mostra que, l’adaptació social tampoc és cosa de l’escola. Contraresta amb l’escola com a instrument que, ajuda al desenvolupament personal de l’individu; mostra l’escola com a compensadora de les desigualtats d’origen. Referent a l’escola com a transformació de la cultura , destaca la important funció social i la exigència que te de respondre a les necessitats de la societat. L’educació té la funció de transformar la societat i així el mateix ordre social. “Concebuda l’escola com una institució específicament...